ସାର୍କୁଲାର ରେଳ ଗୃହୀତ
This Odia post can be read through desktop computers, high end notebook PCs, Laptop PCs, branded Smart Phones and tablet PCs....
ରାଜ୍ୟ ପ୍ରଶାସନ ଏବେ ସ୍ୱୀକାର କରିଛି ଯେ ମନୋରେଳ ନବିଛାଇ ସାର୍କୁଲାର ରେଳରେ ସିଟିଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ ଆରମ୍ଭ କରାଯିବ । ଏଠାରେ ପେଷ୍ଟ୍ କରାଯାଇଥିବା ଖବରକାଗଜର ଉଦ୍ଧୃତାଂଶରୁ ଏହା ପଢ଼ି ପାରିବେ ।
ଆମ୍ଭେ ପ୍ରଥମେ ମନୋରେଳ ସଂକ୍ରାନ୍ତ ଖବର ପଢ଼ିବା ପରେ ୨୦୧୪ ଅଗଷ୍ଟ ୨୬ ତାରିଖରେ ତାହାର ପ୍ରତିବାଦ କରି ବିଭିନ୍ନ ଇ-ଗ୍ରୁପରେ ପତ୍ର ଲେଖିବା ସହ ଫେସବୁକ୍ ନୋଟ୍ ଲେଖିଥିଲୁ। ପରବର୍ତୀ ସମୟରେ ସେହି ନୋଟ୍କୁ ବ୍ଲଗ୍ ଆକାରେ ମଧ୍ୟ ପ୍ରକାଶ କରିଛୁ। ଯାହାକୁ ଆପଣ ପଢ଼ିପାରିବେ ତଳ ଲିଙ୍କ୍ରୁ:-
http://bimalprasad.blogspot.in/2014/09/blog-post_8.html
ତେବେ ପ୍ରକାଶିତ ଖବରରେ ପ୍ରକୃତ ସାର୍କୁଲାର ରେଳ ପ୍ରସଙ୍ଗକୁ ଅଣଦେଖା କରାଯାଇଛି । ବାରଙ୍ଗ-ମେଣ୍ଢାଶାଳ-ଖୋର୍ଧା ଏବଂ ଗଡ଼ମୋଟରୀ-ପିପିଲି-ବାଲିଅନ୍ତା-ବାରଙ୍ଗ ରେଳ ସଂଯୋଗ ବିଷୟରେ କିଛି ବି କୁହାଯାଇ ନାହିଁ । ସର୍ବଭାରତୀୟ ସ୍ତରରେ ଓଡ଼ିଶା ସମ୍ମାନ ପାଇବାକୁ ହେଲେ ଆମକୁ ଗୋଟିଏ ୫୦ ଲକ୍ଷ ଜନସଂଖ୍ୟା ବିଶିଷ୍ଟ ସହରଟିଏ ଉପସ୍ଥାପନ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ । ଏଣେ ଭୁବନେଶ୍ୱର-କଟକ ମଧ୍ୟରେ ବ୍ୟାପକ ଜନବସତି ଓ ବଜାର ଗଢ଼ି ଉଠୁଥିବା ବେଳେ ତାହା ହେଉଛି ଏକ ବନ୍ୟାପ୍ରବଣ ଅଞ୍ଚଳ । କିନ୍ତୁ ଭୁବନେଶ୍ୱର-ଖୋର୍ଧା ମଧ୍ୟରେ ରହିଥିବା ଅଞ୍ଚଳଟି ଗୋଟାପଣେ ଶୁଖିଲା ଅଞ୍ଚଳ ହୋଇଥିବାରୁ ସେଠାରେ ସହର ସଂପ୍ରସାରଣକୁ ସୁଯୋଗ ଦିଆଯିବା ଦରକାର । ଦେଖିବାକୁ ରହିଲା, ସରକାର ତଥା ପ୍ରଶାସନ ମୁଣ୍ଡରେ ଏହି ମୌଳିକ କଥାଗୁଡ଼ିକୁ କେବେ ଢୁକୁଚି?
ଆମ୍ଭେ ପ୍ରଥମେ ମନୋରେଳ ସଂକ୍ରାନ୍ତ ଖବର ପଢ଼ିବା ପରେ ୨୦୧୪ ଅଗଷ୍ଟ ୨୬ ତାରିଖରେ ତାହାର ପ୍ରତିବାଦ କରି ବିଭିନ୍ନ ଇ-ଗ୍ରୁପରେ ପତ୍ର ଲେଖିବା ସହ ଫେସବୁକ୍ ନୋଟ୍ ଲେଖିଥିଲୁ। ପରବର୍ତୀ ସମୟରେ ସେହି ନୋଟ୍କୁ ବ୍ଲଗ୍ ଆକାରେ ମଧ୍ୟ ପ୍ରକାଶ କରିଛୁ। ଯାହାକୁ ଆପଣ ପଢ଼ିପାରିବେ ତଳ ଲିଙ୍କ୍ରୁ:-
http://bimalprasad.blogspot.in/2014/09/blog-post_8.html
ତେବେ ପ୍ରକାଶିତ ଖବରରେ ପ୍ରକୃତ ସାର୍କୁଲାର ରେଳ ପ୍ରସଙ୍ଗକୁ ଅଣଦେଖା କରାଯାଇଛି । ବାରଙ୍ଗ-ମେଣ୍ଢାଶାଳ-ଖୋର୍ଧା ଏବଂ ଗଡ଼ମୋଟରୀ-ପିପିଲି-ବାଲିଅନ୍ତା-ବାରଙ୍ଗ ରେଳ ସଂଯୋଗ ବିଷୟରେ କିଛି ବି କୁହାଯାଇ ନାହିଁ । ସର୍ବଭାରତୀୟ ସ୍ତରରେ ଓଡ଼ିଶା ସମ୍ମାନ ପାଇବାକୁ ହେଲେ ଆମକୁ ଗୋଟିଏ ୫୦ ଲକ୍ଷ ଜନସଂଖ୍ୟା ବିଶିଷ୍ଟ ସହରଟିଏ ଉପସ୍ଥାପନ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ । ଏଣେ ଭୁବନେଶ୍ୱର-କଟକ ମଧ୍ୟରେ ବ୍ୟାପକ ଜନବସତି ଓ ବଜାର ଗଢ଼ି ଉଠୁଥିବା ବେଳେ ତାହା ହେଉଛି ଏକ ବନ୍ୟାପ୍ରବଣ ଅଞ୍ଚଳ । କିନ୍ତୁ ଭୁବନେଶ୍ୱର-ଖୋର୍ଧା ମଧ୍ୟରେ ରହିଥିବା ଅଞ୍ଚଳଟି ଗୋଟାପଣେ ଶୁଖିଲା ଅଞ୍ଚଳ ହୋଇଥିବାରୁ ସେଠାରେ ସହର ସଂପ୍ରସାରଣକୁ ସୁଯୋଗ ଦିଆଯିବା ଦରକାର । ଦେଖିବାକୁ ରହିଲା, ସରକାର ତଥା ପ୍ରଶାସନ ମୁଣ୍ଡରେ ଏହି ମୌଳିକ କଥାଗୁଡ଼ିକୁ କେବେ ଢୁକୁଚି?
ମୂଳ କଥା ହେଉଛି, ଓଡ଼ିଶା ପ୍ରଶାସନ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ କରିବା ସହ ଏକ ରେଳବାଇ କମ୍ପାନୀ ଗଢ଼ି ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ କର୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ଠାରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ କରାଇ ଏ ସମସ୍ତ ଯୋଗାଯୋଗ ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ଜନତାଙ୍କୁ ଭେଟି ଦେଇ ପାରିବ । କିନ୍ତୁ ଏକ ଘରୋଇ କମ୍ପାନୀକୁ ଏହାର ଫିଜିବିଲିଟି ଷ୍ଟଡ଼ି ପାଇଁ ଏତେ ପରିମାଣରେ ଟଙ୍କା ଦେବା ଅନୁଚିତ ମନେ ହେଉଛି ।
#ବିମଳ ପ୍ରସାଦ
#ବିମଳ ପ୍ରସାଦ
ମନ୍ତବ୍ୟଗୁଡିକ